Marketing jest dzisiaj nieodłączną częścią prowadzenia firmy. Bez skutecznego marketingu masz znikome szanse na pokonanie licznej konkurencji i wybicie się ze swoją firmą na poziom, który będzie oznaczał zysk i bezpieczną pozycję na rynku. Jedną z najnowszych technologii kojarzonych z pojęciem digital marketingu jest call tracking. Wyjaśniamy, co to jest technologia call tracking i dlaczego warto ją wdrożyć w swoim biznesie!
Call tracking definicja
Najprościej mówiąc, call tracking to technologia, dzięki której uzyskujesz informacje o tym, skąd generują się połączenia telefoniczne do Twojej firmy. Chwytliwa nazwa call tracking po polsku oznacza systemy mierzące połączenia telefoniczne. Oryginalne określenie wydaje się lepsze, ponieważ lepiej opisuje działanie call trackingu. Nie chodzi o informacje na temat abonenta ani samą ilość połączeń. Call tracking wskazuje strony, z których odbiorcy uzyskali numer do Twojej firmy i z niego skorzystali. Między innymi system pokazuje, które reklamy najskuteczniej zachęciły odbiorców do kontaktu.
Jaką funkcję pełni call tracking?
Call tracking jest częścią digital marketingu, czyli tego rodzaju marketingu, który opiera swoje działania na podstawie danych. Analiza danych od klientów pozwala na dobranie skutecznej drogi promocji firmy i znalezienie skutecznego sposobu dotarcia do grupy docelowej, czyli do potencjalnych klientów Twojej firmy.
Dane dotyczące klientów zbiera się na różne sposoby, ale call tracking używa do tego wyłącznie telefonów. Program ma dla nas informacje na temat każdego połączenia przychodzącego na telefon firmowy. Dzięki tej funkcji dowiadujesz się, skąd potencjalny klient uzyskał numer do firmy. Czy jest to strona na Facebooku, a może treści SEO, które wysoko pozycjonują Twoją stronę internetową na daną frazę. Dzięki tej wiedzy zaczynasz wyraźnie widzieć, który element promocji Twojego przedsiębiorstwa jest najbardziej skuteczny i trafia do największego grona aktywnych odbiorców.
Call tracking, co zyskujesz dzięki tej funkcji?
Skuteczny marketing wymaga określonej inwestycji. Dobra promocja firmy zawsze się zwróci, proporcjonalnie więcej do tego, ile przeznaczyłeś na marketing w danym okresie. Zauważ jedynie, że użyliśmy zwrotu “skuteczny marketing”. Nie sztuką jest zatem wydać pieniądze na promocję własnej firmy. Trzeba robić to dobrze i poniekąd jest to temat na inny wpis. Łączy się jednak bezpośrednio z call trackingiem. Dlaczego? Co zyskujesz dzięki funkcji call tracking?
- Masz dostęp do informacji, jaka forma promocji firmy jest naprawdę skuteczna.
- W efekcie przestajesz wydawać pieniądze na działalność marketingową, która daje mały efekt lub w ogóle nie przynosi efektów.
- Analogicznie więcej inwestujesz w te drogi promocji firmy, które są najskuteczniejsze.
- Poszerzasz grono odbiorców i możesz analizować skuteczne drogi komunikacji z potencjalnymi klientami Twojej firmy.
- Call tracking pokazuje, co dla odbiorców jest najbardziej widoczne i z czego najchętniej korzystają, jeśli chodzi o materiały promocyjne Twojego biznesu
- Program call tracking może zostać połączony z Google Analytics
Dostęp do informacji na temat połączeń telefonicznych od potencjalnych klientów jest cennym źródłem dla skutecznego marketingu. Bez tego nie masz możliwości sprawdzić, które z Twoich działań marketingowych jest naprawdę skuteczne, a które nie daje wymiernych efektów.
Call tracking umożliwia skuteczniejszy rozwój każdej firmie i przyczynia się do oszczędności. Wydatki na marketing stają się racjonalniejsze i trafiające w punkt. Automatycznie unikasz inwestycji w nieefektywne drogi marketingu. To z kolei ogranicza straty finansowe i znacznie przyspiesza rozwój biznesu.
Dodaj komentarz